ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

روزهای سخت پسا کی روشی

  • کد خبر: ۹۱۴۶
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۷
روزهای سخت پسا کی روشی
بعد از باخت تیم ملی برابر عراق، فضای مجازی پر شد از انتقادها و طنزهایی در این باره
ارژنگ حاتمی - وضعیت فوتبال ایران در روز‌های «پسا کی روشی» حال وروز خوبی ندارد. بعد از دو باخت متوالی تیم کشورمان به دو تیم نه چندان مطرح آسیایی، این روز‌ها هواداران فوتبال احساس خطر می‌کنند که نکند از همین دور اول مقدماتی نتوانیم صعود کنیم. این باخت باعث شد بسیاری از فوتبال دوستان در فضای مجازی، یادی از کی روش کنند و به همین زودی انتقاد‌ها از عملکرد ویلموتس بالا بگیرد. در این میان، بازیگران و هنرمندان نیز بعد از این باخت تحقیرآمیز، پست‌هایی در صفحات شخصی شان در فضای مجازی منتشر کردند.
امیرمهدی ژوله، با انتشار ویدئویی از خوشحالی طرفداران تیم فوتبال عراق، در اینستاگرامش نوشت: «وقت لایی انداختن به پیکه و گرفتن پنالتی رونالدو، درگل ماندگی‌های جلوی بحرین‌ها و عراق‌ها یادمان رفته بود. ممنون که یادمان آوردید. باختن به ژاپن هم نیست که از علم و برنامه و زیرساخت حرف بزنیم که این بندگان خدا که سال هاست حریفشان نمی‌شویم، نه زیری دارند و نه ساختی.»
برزو ارجمند هم با انتشار عکسی از کی روش، تنها نوشت: «چه ساعت قشنگی!»، اشاره او به ساعت مچی کی روش در این عکس است که همرنگ پرچم ایران است و تعصب او را به تیم ملی کشورمان نشان می‌دهد. شاهین صمدپور، مستندساز و چهره فعال در اینستاگرام، نیز در کامنتی زیر پست ارجمند نوشت: «زمان کی روش وقتی می‌گفتیم این مربی دوبار ما را به راحت‌ترین شیوه ممکن به جام جهانی برده، قدرش را بدانید، یک عده می‌گفتند با این همه استعداد چرا باید از اسپانیا ببازیم؟ حالا از عراق و بحرین هم می‌بازیم!» رضا ساکی، روزنامه نگار و طنزنویس، هم در توئیتی نوشت: «گفتند کی روش رفت تا تهاجمی بازی کنیم، این هم بازی تهاجمی با جانشین جناب کی روش؛ خجالت بکشید کمی، حیا کنید اندکی!»، ساکی دقایقی بعد توئیت دیگری به این مضمون منتشر کرد: «با ویلموتس صعود کنیم؟ گمان نکنم. باید به سبک عرب‌ها همین امشب اخراج شود.» فریور خراباتی، طنزنویس، هم در توئیتی نوشت: «می گفتن اسپانیا و پرتغال توی افتن که ایران رو گلباران نکردن. کی روش از کلمبیا بهتون سلام می‌کنه کارشناس جونا!»

خیابانی، شجاعی و ویلموتس؛ سوژه‌های طنز کاربران
یکی از کارکرد‌های مثبت فضای مجازی می‌تواند این باشد که درباره هر حادثه تلخی، طنز‌هایی تولید می‌کند که لااقل این لحظه‌های دردناک را بشود راحت‌تر گذراند. بعد از باخت ایران به عراق، کاربران فضای مجازی تا توانستند، با این باخت شوخی کردند. در شروع بازی بیشتر شوخی‌ها با محوریت «جواد خیابانی» به عنوان گزارشگر این بازی بود. یکی از کاربران نوشته بود: «‏بچه ها! ازتون خواهش می‌کنم نصیحت‌های خیابانی رو آویزه گوشتون کنید!» و کاربر دیگری نوشت: «بهترین تعویض بین دو نیمه، تعویض شدن گزارشگر بازیه. وقتشه عادل بیاد به جای خیابانی». برخی کاربران هم این گونه با خیابانی شوخی کردند: «‏خیابانی می‌گه دروازه بان عراق چهره آشنایی داره، فک کنم الان هی داره با خودش فکر می‌کنه می‌گه خدایا من اینو کجا دیدم، تو کدوم خیابون بود؟ یه درصدم احتمال نمی‌ده که تو همون تیم ملی عراق دیدتش!»، «رامین رضاییان یه عمر تلاش کرد تا شبیه رونالدو بشه، اون وقت خیابانی بهش می‌گه رضا محبی!».
اما بعد از عملکرد ضعیف مسعود شجاعی و گرفتن کارت زرد دوم، شوخی‌های کنایه دار، مسعود شجاعی را هدف گرفت: «مسعود شجاعی تو خونه شون با پسرش هم بازی می‌کنه. پسرش بعد از پنج دقیقه باباشو می‌ذاره بیرون با پشتی‌ها بازی می‌کنه، بعد ۱۰ ساله فیکس تیم ملیه!»، «‏مسعود شجاعی رو می‌بینم که تو نودوسه سالگی به زور واکر و ویلچر بازوبند تیم ملی، رو دستشه و تو یه بازی حساس، کارت قرمز می‌گیره و تیم رو بدبخت می‌کنه.»
و در انتها نیز کاربران یادی از کی روش کردند و ویلموتس را مورد مهرورزی خودشان قرار دادند: «صد رحمت به تیم کی روش، اگر قشنگ بازی نمی‌کرد، حداقلش نتیجه می‌گرفت. این تیم ویلموتس نه تنها بازیش داغونه، توی نتیجه گیری هم...»، «جنس ناراحتی مون هم عوض شده؛ با پرتغال مساوی می‌کردیم، نمی‌تونستیم صعود کنیم، ناراحت می‌شدیم. تازه بعدشم مهدوی کیا و فردوسی پور رو می‌دیدیم، نه میثاقی و دکتر رو.»

فضای مجازی علیه ویلموتس و تیمش
فشار افکار عمومی و نارضایتی طرف‌داران فوتبال از ویلموتس و تیمش را می‌شود به‌راحتی از روی توئیت‌ها و پست‌های اینستاگرامی فهمید. هشتگ ویلموتس را اگر جست‌وجو کنید، با خبر‌های زیادی درباره دعوا‌های این مربی بلژیکی بابت گرفتن پول قراردادش روبه‌رو می‌شوید. ویلموتس تا چند روز قبل از بازی حساس با عراق، به ایران نیامد تا سرانجام مسئولان فدراسیون پولش را به دستش رساندند. رفتاری که شاید در نظر خودش حرفه‌ای‌گری باشد، ولی به مذاق فوتبال‌دوستان ایرانی خوش نیامده است. باخت مقابل عراق هم بیشتر از قبل از محبوبیت مربی تیم ملی و بازیکنانش کاست. مسعود شجاعی بعد از بازی در اینستاگرامش از مردم ایران به دلیل نتایج ضعیف عذرخواهی کرد، ولی بر خلاف روال سایر پست‌هایش، کامنت‌های این پست را بست؛ چون می‌دانست که نتیجه نگرفتن مقابل تیم‌های متوسطی مثل عراق و بحرین، جای توجیه ندارد و مردم از کنار آن ساده نمی‌گذرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->